Skip to main content

Wie de boer niet kent

Hoe zorg je dat een koe zich lekker voelt en wat doen boeren aan duurzaamheid? Het tv-programma
Wie de boer niet kent geeft het antwoord op deze en meer vragen over het werken en leven op de boerderij.

Wat we nog niet wisten

Nederland houdt van zijn boeren. In een recent onderzoek onder 1000 Nederlanders geeft driekwart aan blij te zijn met de boeren. Ook worden zij belangrijk (83%) en onmisbaar (76%) genoemd. Tegelijkertijd weten veel mensen niet wat er allemaal komt kijken bij het boerenbedrijf en zouden zij daar best meer over willen leren.

De boer op

Een mooie aanleiding om bij de boer op bezoek te gaan en te ervaren wat er allemaal komt kijken bij het runnen van een modern boerenbedrijf. Presentator Jamie Trenité en diverse BN’ers zijn kriskras door Nederland gereden om meer te ontdekken over boeren, hun dieren en duurzaamheid.

Hoe zorg je dat een koe zich lekker voelt en wat eet een kalf? Hoe zorgen boeren voor hun land en wat doen ze aan duurzaamheid? Wat betekenen het milieu en energie in de boerenpraktijk?

 

Wat ik niet wist is dat de dieren zo ontzettend goed in de gaten gehouden worden. En dat gaat niet alleen met het oog maar het is ook computergestuurd. Dus zo ziet de boer precies of het dier gezond is. Evelien de Bruijn - presentatrice
Evelien de Bruijn

Over ons

Wie de boer niet kent is een initiatief van de Stichting Wie de boer niet kent. Het doel van de stichting is om het draagvlak voor de agrarische sector te vergroten. Daartoe wordt informatie via diverse (media)kanalen gedeeld en verspreid. Op dit moment zijn deze organisaties betrokken bij Wie de boer niet kent. Het tv-programma is geproduceerd door I Care Productions.

'Wie de boer niet kent' wint mediavakprijs

Het tv-programma 'Wie de boer niet kent' heeft een wissel-AMMA gewonnen in de categorie 'impact'. Het programma is mede mogelijk gemaakt door De Heus Voeders, Royal A-ware en VanDrie Group en is erop gericht een eerlijk beeld te geven van het boerenleven.

Een kort filmpje van de uitreiking op 20 april.

Het jury-rapport

‘Deze case beschreef de ware kracht van media en communicatie. Met human storytelling wordt keihard gestuurd op verandering in beeldvorming, maar met behoud van nuances. De wissel AMMA is immers een impactprijs en dat maken ze meer dan waar. Niet alleen qua resultaten op de media KPI’s. De bewezen aanpak leidt daadwerkelijk tot veranderde beeldvorming blijkt uit onderzoek.’

Nu op tv en straks seizoen drie

Op dit moment zijn wekelijks op zaterdag 17.00 uur bij RTL4 de herhalingen te zien en hebben we 4 (nieuwe) podcasts die te beluisteren zijn via www.wiedeboernietkent.nl en de bekend podcastapps. En we zijn nog niet klaar …, dus stay tuned voor alweer seizoen 3 van Wie de boer niet kent: te zien vanaf zaterdag 7 oktober bij RTL4!

Meer weten of heb je een vraag?

Heb je een vraag of opmerking naar aanleiding van de serie? Laat het ons weten, we staan je graag te woord.

Neem contact op